Fotoprojekt och Fotomuseum



Vi skulle vara med i ett fotoprojekt i Sundsvall som våran lärare var med och höll i!
Här ses kameran hissas upp. Bilden skulle alltså tas uppifrån och ner.




Många vare som ville va me




Konstnären våran lärare sammarbetade med. Här ses han rita upp de cirklar vi senare skulle krypa runt i.




De färdiga ringarna vi skulle krypa i




Krypa krypa skulle vi! Och ont i knäna gjorde det! Det är inte så skönt o krypa på stengolv





Som ett torg under tak (dock utan affärer, mer kontor och bibliotek)! Väldigt fint




Cirkelkrypning, nu med filmkamera!




Vi besökte ett fotomuseum där de bland annat hade en massa gamla kameror




De hade bland annat en utsällning av Sune Jonsson (västerbottenbo).




En MASSA gamla kameror! GE MIG NÅN?????




En sån har jag :D (eller egentligen är det mammas kamera men jag snodde den)




Dagen avslutades med en genomgång av blänartal, isotal och slutartid.
Konstigt nog blir jag bara mer o mer förvirrad. Men det ska nog ordna sig!

Kommentarer
Postat av: Hannah

Min mamma har också en gammal olympus :D

2009-09-04 @ 08:20:34
Postat av: Mariell

HEJ!!!



Å, vad roligt att se bilder från "skolan".

Var det kul att krypa?

Jag var ju med ibörjan och kröp.

Jag tyckte det var jätte kul!



Jag kommer upp i slutet av månaden.

Kommer och hälsar på er på skolan då! Skall bli jätte kul!



Trivs du?

Har hört att ni är en bra klass! UNDERBART! :)



Kram Mariell:)

2009-09-11 @ 22:35:11
URL: http://marielldahlstrom.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0